Skal jeg optimere igen når søgemaskinerne ændrer deres algoritmer?
Søgemaskinerne justerer og ændrer deres algoritmer hele tiden, og de holder ændringerne tæt til kroppen.
For at følge med ændringerne i søgemaskinernes algoritmer, skulle man tro det var nødvendigt at ændre optimering af websiderne tilsvarende.
Sådan forholder det sig heldivis ikke. Optimering med fokus på relevans og på besøgende, har en langtidsholdbar effekt. Det er muligt ændringer i algoritmerne tager et par procent af optimeringen, men det er også muligt det går den anden vej.
Der er et stort overlap mellem søgemaskinernes definition af relevans og besøgende oplevelse af relevans. Så længe vi befinder os i dette overlap, er effekten af god søgemaskineoptimering langtidsholdbar.
Med andre ord er optimering med fokus på relevans, den bedste sikkerhed for at bevare gode resultater.
I Hitgainer bruger vi en væsentlig mængde ressourcer på hele tiden at følge med i, hvilke faktorer der afgør en god placering. Dette gøres via tests, gennem debatter i SEO miljøet, og resultatovervågning på vores egne, og kunders websites.
Vi er dermed gearet til opnå og fastholde de gode resultater på lang sigt.