Trin 2: Søgeordsanalyse

Målrettet søgeordsanalyse er fundamentet for optimeringen

2SDe rigtige søgeord er fundamentet for optimeringen af jeres website. Vi lægger derfor særlig vægt på en meget grundig og bred søgeordsanalyse.

Jeres potentielle kunder skal ledes til jeres website, når de via søgemaskiner efterspørger ydelser som I kan levere.

Derfor undersøger vi hvilke ord og termer, der er relevante med udgangspunkt i jeres potentielle kundes situation. Vi inddrager jer i de tidlige stadier af dette arbejde. I kender jeres marked bedst.

Opslag på nettet og analyseværktøjer hjælper os med at finde et dækkende antal søgeordskandidater. De bliver alle målt med hensyn til hvor mange søgninger der udføres, hvor mange konkurrenter der er og hvor svære de er at overvinde.

I inddrages igen i en vurdering af søgeordskandidaterne efter særlige vægtninger. Alle målinger og vægtninger for søgeordskandidaterne køres igennem vores særlige algoritme udviklet til formålet.

Resultatet af søgeordsanalysen, er en liste af kvalificerede søgeord som er vigtige for jeres virksomhed. Det er dem I skal kunne findes på i søgemaskinerne.

En omhyggelig gennemført søgeordsanalyse, er også en forudsætning for en effektiv Google Adwords kampagne.

3
Næste trin: Handlingsplan