Information om søgemaskiner og vejledninger til søgemaskineoptimering
Før man kan lave god søgemaskineoptimering er det nødvendigt at sætte sig ind i hvordan søgemaskinerne virker.
Det er nemlig meget nemmere at forsøge at give søgemaskinerne det de gerne vil have i stedet for at prøve at snyde dem til at tro at man gør det.
Søgemaskineoptimering går derfor helt grundlækkende ud på at lave et website der har det søgemaskinerne leder efter, nemlig godt indhold og samtidigt gøre det let for søgemaskinerne at finde frem til de rigtige sider som naturligvis er sat sammen i temaer så læseren (og søgemaskinen) hele tiden har mulighed for at finde uddybende beskrivelser af emnet.
Retningslinier for søgemaskineoptimering
Alle søgemaskinerne har beskrevet nogle retningslinier for hvordan man må søgemaskineoptimere en webside, og som seriøs udbyder af søgemaskineoptimering tager vi naturligvis disse retningslinier meget alvorligt. Det har ikke noget at gøre med etisk søgemaskineoptimering, det er simpelthen fordi vores kunder ønsker et langtidsholdbart produkt som bliver ved med at virke langt ud i fremtiden, det er den slags søgemaskineoptimering der bliver bedre og bedre med tiden (god søgemaskineoptimering bliver faktisk lige som god vin bedre og bedre med årene).
Hurtige resultater på søgemaskinerne
Hvis man meget hurtigt vil have en en masse besøgende er organisk søgemaskineoptimering ikke nok, for søgemaskineoptimering tager tid. I disse tilfælde er Adwords den bedste løsning, og hvis det kombineres med søgemaskineoptimering får man både billigere klik priser for de adwords der peger på en optimeret side, samtidig med at man vil få flere og flere organiske resultater.
Information om søgemaskiner og søgemaskineoptimering
Sektionen her indeholder en række grundlæggende information om søgemaskiner og søgemaskineoptimering.
Desuden en række checklister for websites og optimering til søgemaskiner.
Foreløbig har vi åbnet for:
Grundlæggende info om søgemaskiner |
Checklister |
Ordforklaring |
FAQ |